Kdo zná výpočetní vzorec Máme 20 litrů vody o teplotě 20 stupňů, kolik vody o teplotě 100 je třeba přidat, abychom dostali vodu o teplotě 25 stupňů?

09.06.2010, 22: 18
proč tomu tak je?), aby první ryba, která narazí, vyplavala, spálila se a zemřela?))))
09.06.2010, 22: 40

Obecně se ale jedná o jednoduchý poměr, samozřejmě za předpokladu, že výsledná směs dlouho nebublá, kdy nedochází k fázovým přechodům a pomineme čárky, které vznikají při rozpínání a stlačování vody 🙂

09.06.2010, 22: 47
PUPAS, nebudu ho lít do akvária, ale do usazené vody
09.06.2010, 22: 48

pronicin, pokud je sklenice prázdná, nalijte pár litrů z rychlovarné konvice a je to. Vychladne asi za půl hodiny)

09.06.2010, 23: 03
Mykhaylo, děkuji. Fyzika nebyla ve škole důležitá, ale doufám, že na to přijdu
mabilochka
10.06.2010, 01: 19

voda je velmi zvláštní kapalina. Pochybuji, že na něj lze aplikovat stejná fyzikální pravidla jako na jiné kapaliny.. (čistě moje IMHO teorie)

10.06.2010, 01: 22
mabilochka, není jednodušší to dolít hádáním?) Nalili litr a podívali se na teploměr)
10.06.2010, 01: 43

voda je velmi zvláštní kapalina. Pochybuji, že na něj lze aplikovat stejná fyzikální pravidla jako na jiné kapaliny.. (čistě moje IMHO teorie)

Přesně tak, špatně si to rozmyslíš a uvaří se

mabilochka
10.06.2010, 01: 58

ne) naopak. Myslím, že budu muset vzít více vařící vody na litr vody, abych zvýšil teplotu o 1 stupeň než jiné kapaliny)

ps: pouze Dr. Pilyulkin z „Dunno“ nazval teploměr teploměrem)) můj vážený učitel z disciplíny „paliva a maziva“ (Fuels and Lubricants) se od tohoto zvyku odvykal až s třetím D)
ps: jedna otázka: proč to potřebuješ? Nyní je tu další problém. teplota v akva se neustále blíží 30 stupňům. a to navzdory mým neustálým pokusům snížit to na 26.
a pokud potřebuješ zvýšit teplotu, tak si vezmi běžný ohřívač s termostatem

mabilochka, Ohřívač je rozbitý a teplota usazené vody je 22 a zítra ho musíme vyměnit. Tady v Jaroslavli je pohoda, uvidíme, co nám přinese příští týden. A jakými způsoby chladíte akva bez ublížit rybám?
PUPAS, Dokud není oko vycvičené, je lepší držet se vzorce 🙂

nebo proporcionálně vypočítané v případě smíchání různých objemů vody.

K tomu musíte vědět, jaký je poměr – odpověděl jsem ve třetím příspěvku 🙂

Mykhaylo, nemohu přijít na vzorec, měrná tepelná kapacita vody je různá při různých teplotách. Pro mě je to přepadení. Možná můžete konkrétně napsat vzorec pomocí mých čísel jako příklad :). Předem děkuji
PS Dělal jsem to od oka, ale do budoucna chci minimum zbytečností a větší přesnost

Starcomputer
10.06.2010, 16: 37

pronicin, a není to tak jednoduché, jako to nalít a změřit teplotu?
Abych byl upřímný, nechápu, proč potřebujete míchat vodu 🙂
Náhrada v akváriu? Takže to není jako v zimě. Hadice ke kohoutku a dopředu. V zimě jsem rukou kontroloval, jaká voda teče z kohoutku, upravoval „hmatem“ a do vody 🙂

Starcomputer,Bylo by fajn,kdyby bylo vse tak jednoduche.S techto akvari je vsechno velmi tezke a ty to vies.O tom se presvedcuji kazdy den,uz uz skoro tri tydny.Pokud budes delat vse jak ma,bude jich mene problémy.Akvárium jsem zakládal z estetických důvodů,ale musíte být fyzik a chemik a veterinář.Veřka je obecně.Všude se mluví a píše o stresu ryb,ale co stres začínajícího akvaristy :): 020:

ČTĚTE VÍCE
Mohu do akvária umístit běžné kameny?

Mykhaylo, nemohu přijít na vzorec, měrná tepelná kapacita vody je při různých teplotách různá. Pro mě je to přepadení. Možná můžete konkrétně napsat vzorec pomocí mých čísel jako příkladu :).
Měrná tepelná kapacita je konstantní hodnota. Vzorce jsem napsal, abych si pamatoval školu.

A to lze považovat za jednoduchý poměr
100 g vroucí vody a 100 g 0°C = 50°C
250 g vroucí vody a 750 g 0°C = 25°C
atd.

Ale cesta s teploměrem je jednodušší a spolehlivější.

10.06.2010, 17: 40
Starcomputer, teď je 30 stupňů, ale nám je jen 18
10.06.2010, 17: 45
Mykhaylo, Takže můžu, zeptal jsem se pomocí svých čísel jako příkladu
Aqua-vody
10.06.2010, 17: 46

Starcomputer, teď je 30 stupňů, ale nám je jen 18

10.06.2010, 17: 49
Aqua-vody, No, když na týden
Aqua-vody
10.06.2010, 17: 54

pronicin, myslím, už je nám hodně přes 30 (obzvlášť dnes je to průšvih), ale na sluníčku obecně mlčím.
bylo by nám 18 🙂 🙂

Aqua-waters,Ano,to teplo je fakt špatné,když trvá dlouho.Jak chladíš akvária?Hodíš tam led,nebo chladící systém s radiátory a chladiči jako na počítači

10.06.2010, 18: 06
Aqua-waters, ale tvoje holky asi chodí jako čokoládky :):001:
Aqua-vody
10.06.2010, 18: 07

odstranili všechny chladiče z počítačů a přenesli je do akvárií. takhle se “zahříváme” :024:
V bytě zatím nic není, slunce do oken pořádně nedopadá.
Sedím vedle otevřených dveří na lodžii a přemýšlím, že je zavřu, ven jde horký vzduch a to i přes čas – 17.00

Aqua-vody
10.06.2010, 18: 09

Aqua-waters, ale tvoje holky asi chodí jako čokoládky :):001:

jo, včera jsem jeden viděl, udělal jsem si vlasy jako Zimbabwe, poznáš rozdíl mezi křenem a Afričanem :patstalom:

10.06.2010, 18: 12
Aqua-waters, ty by se ti líbily naše chládky a my si rádi pronajmeme tvé mulatky 🙂
10.06.2010, 18: 38

Šeremetěvo, Pokud jsou výkonné lampy, tak ten ofukovací chladič skutečně o 2-3 stupně ochladí.Srovnání nemusí být vhodné – sám jsem vyvíjel chlazení pro notebook, kde skutečné chlazení není ofukování desek, ale odvod tepla

led, chladiče a další levná kyvadla proti horku v létě, pak jak pít vodku za jízdy a dostat se pryč od policie žvýkáním kořenové petržele. Normálním účinným prostředkem proti přehřívání akvária je pouze klimatizace v místnosti. všechno ostatní je chmýří. která se každoročně chová

Logicky))) teplota vody v akváriu závisí na teplotě mimo akvárium a na tepelné vodivosti skla. Akva můžete samozřejmě pokrýt polystyrenovou pěnou)))) jako termosku)))) nebo můžete regulovat teplotu okolí, zanedbejte tepelnou vodivost skla..

Ale bez ohledu na to, jak se na to díváte, chladič je levnější než klimatizace a obvykle se zastaví u této možnosti)))

Klimatizace je samozřejmě dobrá na chlazení, ale je plná soplů, pokud jste dlouho poblíž, i když klimatizace jsou IMHO také jiné (jako v autě)

Starcomputer
10.06.2010, 19: 19

Logicky))) teplota vody v akváriu závisí na teplotě mimo akvárium a na tepelné vodivosti skla
Jak je to s tepelnou kapacitou vzduchu? Je dostatečně nízká, aby se vychlazené akvárium za pár minut nezahřálo. Závěr je tedy takový, že pokud je teplo odváděno z akvária stejnou rychlostí, jakou se zahřívá ze vzduchu, pak bude rovnováha.
Současně řekněme, že pokud chladíte akvárium zaléváním dvou stěn studenou vodou a dvě jsou ohřívány vzduchem, pak bude rychlost ohřevu / chlazení nepřímo úměrná tepelným kapacitám chladicí kapaliny (vody) a vzduchu a bude v poměru 4,180 / 1,005. To znamená, že k zahřátí akvária o 1 g potřebujete více než čtyřikrát více vzduchu na váhu než vody na chlazení.
Takže se ze vzduchu rychle neohřeje (ani brzy nevychladne). Pokud je tedy akvárium JIŽ vytopené, tak zapněte klimu na -30 C, jinak se ryby uvaří, než vychladnou. Je to jiný příběh, pokud je místnost Zpočátku udržována na požadované teplotě.

ČTĚTE VÍCE
Jak dlouho trvá březost mečouna?

Mykhaylo, Takže můžu, zeptal jsem se pomocí svých čísel jako příkladu

1,25l 100°C a 18,75l 20°C nebo 1.33l a 20 🙂

led, chladiče a další levné kyvadlo proti horku v létě, je to jako pít vodku za jízdy a uniknout policii žvýkáním kořenové petržele.
Mnohonásobně účinnější je ventilátor na foukání vody, pokud samozřejmě nemáte v místnosti 90-100% vlhkost 🙂 Ale odpařování doléváním. I když v případě potřeby není problém s automatickým doplňováním destilátu z obrácené láhve

10.06.2010, 22: 56
Mykhaylo, už je to jasné, děkuji. Přesně tolik jsem si nalil do oka 🙂
mabilochka
11.06.2010, 00: 53

takový laboratorní kód zřejmě neměli všichni ve škole v 7. třídě
Ano, je jasné, že z hlediska fyziky jsou všechna má slova nesmysl. ale to je IMHO)

O čem to je? o alkoholu? takže se obecně zahřívá při smíchání s watercode33[/QUOTE]

Bez glukózy se to špatně mísí)))

A o chlazení akva. Ve víku je chladič a klimatizace funguje (i když jen pár hodin denně) a měním studenou vodu. ale teplota se stále neustále blíží ke 30 stupňům.(To teplo v bytě je nesnesitelné(

Jak je to s tepelnou kapacitou vzduchu? Je dostatečně nízká, aby se vychlazené akvárium za pár minut nezahřálo. Závěr je tedy takový, že pokud je teplo odváděno z akvária stejnou rychlostí, jakou se zahřívá ze vzduchu, pak bude rovnováha.
Současně řekněme, že pokud chladíte akvárium zaléváním dvou stěn studenou vodou a dvě jsou ohřívány vzduchem, pak bude rychlost ohřevu / chlazení nepřímo úměrná tepelným kapacitám chladicí kapaliny (vody) a vzduchu a bude v poměru 4,180 / 1,005. To znamená, že k zahřátí akvária o 1 g potřebujete více než čtyřikrát více vzduchu na váhu než vody na chlazení.
Takže se ze vzduchu rychle neohřeje (ani brzy nevychladne). Pokud je tedy akvárium JIŽ vytopené, tak zapněte klimu na -30 C, jinak se ryby uvaří, než vychladnou. Je to jiný příběh, pokud je místnost Zpočátku udržována na požadované teplotě.

Taky logické, ale pak se ukazuje, že k ochlazení akva je potřeba opravdu ochladit okolní vzduch na relativně nízkou teplotu a na dlouhou dobu. A místní ventilace (spolu s mícháním vody) umožňuje IMHO efektivněji snižovat teplotu vody zvýšením odpařování na maximální ploše vody. A přidání vody je náklad, který umožňuje urychlit chlazení.

Mimochodem, to je docela správné. jen ne na léto, ale na zimu. Ohřev vody mi spotřebuje hodně elektřiny. a pěnová nebo fóliová tkanina na zadních stěnách stále zadržuje určité teplo.
Ano. I když jsem to dělal na léto. V zásadě jsem byl s výsledkem spokojen. Voda ve skutečnosti neochlazuje, ale ani se neohřívá (samozřejmě relativně)

ČTĚTE VÍCE
Jaká antibiotika lze podávat slepicím?

ToptunovPotapov
24.06.2010, 04: 41

Ve škole děti v laboratoři míchají dva objemy vody o různých teplotách, aby si prakticky ověřily, že výsledná teplota je průměrná v případě smíchání stejných objemů, nebo proporcionálně vypočtená v případě smíchání různých objemů vody.

Na tom je založena veškerá topenářství. a tady máte téma načmárané na půl listu papíru. fyzika, sedmá třída

Jo a z nějakého důvodu ti pitomci z topenářského ústavu sestavují obrovské tabulky vlastností vody, syté a suché páry. Ve škole jim to moc nešlo!

A zde je paradox: k ohřevu vody z 0 na 50 potřebujete teplo méně než z 50 na 100. Entalpie však.

Tady je soudruh z citace níže, jak se dívá na znak a nesedí s vaším prohlášením.

Mykhaylo, nemohu přijít na vzorec, měrná tepelná kapacita vody je různá při různých teplotách. Pro mě je to přepadení. Možná můžete konkrétně napsat vzorec pomocí mých čísel jako příklad :). Předem děkuji
PS Dělal jsem to od oka, ale do budoucna chci minimum zbytečností a větší přesnost

Pro vaši vášnivou touhu po vědecké pravdě vám dávám dva způsoby, jak vyřešit váš problém.

http://i081.radikal.ru/1006/f5/b6dd2c3eef70.png (http://www.radikal.ru)
http://s006.radikal.ru/i215/1006/38/3ef8e7bc1c14.png (http://www.radikal.ru)

Přibližná metoda.
http://i062.radikal.ru/1006/46/345f398d1571.jpg (http://www.radikal.ru)

Gramatické chyby jsou důsledkem pozdní denní doby. Promiňte.

Ach ano, našel jsem na internetu kalkulačku, která dokáže vypočítat množství, která potřebujete. zde je adresa http://www.spiraxsarco.com/ru/steam-academy/calculators/water-mixing.asp

Do řádku spotřeby napište, kolik vody potřebujete získat. Nastavte jednotku na litry za sekundu. A pak si jí nevšímejte. Určitě na to přijdeš.

Moje kalkulačka ukazuje 1,25 kg teplé vody. Stále ale více věřím integrální metodě. Je to odzkoušeno v praxi.

Ach ano, našel jsem na internetu kalkulačku, která dokáže vypočítat množství, která potřebujete. zde je adresa http://www.spiraxsarco.com/ru/steam-. ter-míchání.asp

Do řádku spotřeby napište, kolik vody potřebujete získat. Nastavte jednotku na litry za sekundu. A pak si jí nevšímejte. Určitě na to přijdeš.

Moje kalkulačka ukazuje 1,25 kg teplé vody. Stále ale více věřím integrální metodě. Je to odzkoušeno v praxi.
Tato kalkulačka tedy počítá bez ohledu na tepelnou kapacitu.
S úvodními 20 litry studené vody (20 C) vyjde teplota horké (100 C), smíšené (25 C):
93,75 % za studena a 6,75 % za tepla, tzn. 20 l a 1,33 l (jak vypočítal Mykhaylo)
Ale zohlednit zde změnu tepelné kapacity o 0,2 % je zbytečné – taková přesnost je sotva potřeba.

Až dosud bylo slovo proporce nejasné. Nyní vše zapadlo na své místo a objevilo se slovo enthelpy. Kvůli které rybě se to všechno dělá? mečouni a kosmonauti? obecně velmi důležité téma. Asi bych měl hlasovat pro téma měsíce. stejně jako o chlazení vody ledem a jinými odpadky.

Tak ahoj Herr.
Šeremetěve, chcete poslat polovinu témat fóra do zahrady. – Nizya. 🙂 🙂

ToptunovPotapov
24.06.2010, 14: 15

Zabíjí mě, že se na fóru nemluví o rybách. ryby jsou drženy na americkém seznamu spotřebního zboží nebo invazivních druhů, ale stovky příspěvků jsou chmurné o technických složitostech hvězdných lodí.

Chápu, že by z tohoto sporu bylo nějaké praktické východisko. Nikdo na světě nepřišel s problémem míchání teplé a studené vody a ano, jsme velmi chytří.

Růžové zebřičky neumí správně identifikovat, Echinodorus jsou pouze kříženci, ale zde jsme se již shodli na entalpii.

ČTĚTE VÍCE
Proč nemůžete dát mušle do akvária?

************
Pojďme diskutovat z pohledu přenosu tepla, je možné nosit ryby v pytlích nebo je to lepší ve sklenici? to je strašně důležité! každý akvarista kupuje ryby a měl by to vědět! Jaká škoda pro ryby!

Muž se zeptal přesně, já přesně. Co je na tom špatné?
Chce zjistit, co je co.

O přenosu tepla můžu napsat hodně 🙂 o dóze a sáčku a polystyren code61

P.S. Není třeba soudit lidi za to, že jedí ryby ze spotřebního zboží. Mnoho zajímavých druhů je nenápadných a běžného člověka nezajímají. Průměrný člověk potřebuje krásný obrázek. Aquascape proto mezi laiky vyvolává bouři slasti a nutí k tomu akvaristy, protože výsledek může ocenit i masy, které akváriím nic nerozumí. Ale když se podíváte na rybí líheň nebo plantáž rostlin, je to nudný pohled, zajímavý pouze pro odborníka. Sami víte, že nějaká vzácná, rozmarná rostlina v podobě hroudy slizu vzbudí u jiné rostliny skutečný zájem. U občana z McDonald’s to ale způsobí dávicí reflex.

Přemýšlejte o tom chvíli. Před dvaceti lety neuvažovali akvaristé o dodávání CO2, ani neuvažovali o nalévání hnojiv. Neměli žádnou představu o iontové výměnné kapacitě substrátů a osvětlovali vodní plochy libovolnými světelnými zdroji. Nyní existují desítky a možná i stovky pozic stejných lamp. Všechny druhy regulátorů pH, měřiče redoxního potenciálu, luxmetry, tlakoměry, stupňovité světlo, topné podložky zakopané v zemi. Otevřete si nějaký obchod s akváriem a je to, jako byste se ocitli v laboratoři NASA. Za vším je vždy vědecký základ. Pro spotřebitele někdy nepochopitelné. Existuje pouze 2-3 způsobů dodávání CO5. Tyto tance s tamburínou kolem jsou jen z neznalosti. Zítra se objeví nějaký Einstein, génius, co se týče vodních organismů, a všechno dá na police a ukáže výsledek, ze kterého dnešním akvascaperům spadne čelist a začnou sbíhat sliny. Amano mu podá ruku a řekne mu, jaký je to chytrý člověk.

ToptunovPotapov
24.06.2010, 14: 23

jo a tato vynalézavost je pro akvaristu velmi potřebná. a obecně pomáhá v každodenním životě.

Život každého je jiný. Není to jen grub a televize.
Pro mě jsou výpočty běžnou každodenní činností. Neuplyne den, aby tam nebyli. Postupem času se z toho stane zvyk a já dokážu od oka identifikovat věci, které prvák ve své práci zvažuje. Tak se rozvíjí vědecká intuice.

Jsou to jako pravidla ruského jazyka. Po mnoha letech nácviku psaní si už nepamatujete pravidla, ale vždy píšete správně. Prostě víte, jak to udělat správně, a to je vše, bez jakýchkoli pravidel ve vaší hlavě. kód 50

Chcete akutně zjistit, jak teplá je voda, ale nemáte po ruce žádné měřicí přístroje? Držte dlaň nad nádobou – přítomnost/nepřítomnost páry bude indikovat přibližný indikátor. Alternativou je vložit loket do tekutiny nebo kapek na zápěstí. Absence vjemů ukazuje na 36–38 oC, vycházející teplo nebo chlad ukazuje na zvýšení/pokles této hladiny. Pomocí stopek určete dobu varu. Kondenzace na stranách sklenice nebo talíře naznačuje, že kapalina je chladnější než teplota vzduchu. A stupeň zahřátí se sleduje podle velikosti bublinek.

Co dělat, když potřebujete zjistit ohřev kapaliny, ale nemáte po ruce žádné měřicí přístroje? Často se bez nich obejdete, ale v tomto případě nebudete schopni zjistit přesný ukazatel. Přibližnou úroveň ohřevu/chlazení ale zjistíte. Pomohou vám vaše pocity a postřehy.

ČTĚTE VÍCE
Jaká je příjemná teplota pro ryby v akváriu?

Pomocí dlaně

Obecně řečeno, vaše dlaň vám pomůže určit teplotu vody bez teploměru. Podržte jej několik sekund nad nádobou. Pokud cítíte, že vychází teplo, znamená to, že kapalina je horká; Při potápění se můžete spálit. Není-li pára, bylo dosaženo pokojové teploty.

Nikdy nevkládejte dlaň do naplněné nádoby, aniž byste na ni nejprve položili dlaň.

Pomocí lokte

Tuto metodu používá mnoho maminek, které potřebují vykoupat své dítě. Pokud to velikost nádoby dovolí, spusťte do ní loket na 5–10 sekund. Získáte tak obecnou představu o vytápění.

С помощью локтя можно определить теплая ли вода

Pomocí lokte můžete zjistit, zda je voda teplá

Cítíte sebevědomé teplo (ale tekutina rozhodně není horká)? Jeho přibližná teplota je 38 o C.

Zápěstí

Metoda podobná předchozím. Naneste pár kapek na zápěstí. nic necítíš? To znamená, že teplota kapaliny je podobná tělesné teplotě – 36–38 stupňů. Pocit chladu tedy naznačuje, že indikátor je pod 36 o C (překročení této hranice je doprovázeno pocitem příjemného tepla).

Stopky

Pokud je k uvaření zeleného čaje potřeba voda, měla by dosáhnout alespoň 85 o C. Použijte funkci stopek na vašem telefonu. Najednou určíte, že se tekutina na sporáku vyvaří třeba za 10 minut. V létě je její teplota ve vodovodu do 20 o C, v zimě – 8 o C. Z podílu určete dobu potřebnou k dosažení 85 o C. Podobně konzistenci požadované teploty získáte míchacím kohoutem voda s vroucí vodou.

Kondenzát

Věnujte pozornost fyzikálním jevům doprovázejícím procesy ohřevu/chlazení. Při používání skleněných nebo kovových nádob si můžete všimnout hromadění mikroskopických kapiček na stěnách. To znamená, že teplota vody ve sklenici/misce je nižší než teplota vzduchu.

Появление конденсата на стекле свидетельствует о низкой температуре воды

Výskyt kondenzace na skle ukazuje na nízkou teplotu vody

Pamatujte, že kondenzace se tvoří mnohem rychleji, pokud je voda mnohem chladnější než teplota vzduchu. Objevení se kondenzace na vnější straně nádoby během 2-3 minut znamená, že kapalina je velmi studená.

ledová krusta

Stojí za to připomenout, že voda zamrzá při 0 o C? Pokud jste tedy svědky tvorby tenké ledové krusty podél okrajů nádoby, indikátor teploty se blíží nule (v některých případech může být o něco vyšší – 0,5 -1,7 ° C).

Bubliny

Teplotu vody můžete určit podle velikosti bublin:

  • velmi malé, umístěné na dně nádoby, naznačují, že se voda zahřála na 70 stupňů. Bubliny mají velikost špendlíkové hlavičky nebo očí krevety;
  • pokud jsou střední bubliny, klidně přidejte 10 stupňů k předchozímu číslu. Nyní si všimnete oblaku páry nad hladinou vody a velikost bublin bude připomínat oči kraba;
  • velké bubliny se pohybují nahoru a ze dna nádoby je slyšet chrastivý zvuk – voda se ohřeje na 85 o C. Navenek připomínají rybí oči.

По размеру пузырьков можно определить степень нагрева

Stupeň zahřátí lze určit podle velikosti bublin

Poslední fází jsou vodní „pramínky perel“ stoupající ze dna konvice. Vizuálně se jedná o několik souvislých řetězců bublin. Nyní se bavíme o 90–95 o C. Brzy ohřev dosáhne 100 stupňů a voda se uvaří.

Pro určení stupně zahřátí kapaliny tedy není nutné mít teploměr. Stačí jednoduché každodenní postupy a dodržování bezpečnostních opatření.

Лариса , 28 декабря 2019 .

Ukládání a sdílení informací na sociálních sítích:

  • Jak sterilizovat sklenice

Diskuze pro tuto stránku jsou uzavřeny