Ahoj! Začněme malým pozadím. Naše akvárium je malé, jen 30 litrů. Brali jsme to jako dítě, tak jsme se rozhodli, že se nebudeme předvádět. Barbs žijí s námi. Dva mutanti a dva Sumatrani. Byly tam ještě 2 skaláry, ale ty si s ostny nerozuměly, takže chlapci a děvčata zůstali sami. Jeden ze Sumatranů se ke svým sousedům chová velmi agresivně. Celou dobu je znatelně tmavší, běhá jako blázen a pronásleduje ostatní. Měli jsme strach, jestli není nemocný7 A je toto chování normální? Kromě našeho skřeta se zbytek ryb chová jako ostny zcela typicky.

2015-04-27 27/04/2015 18:02:55
#2085287
167 27
Moskva
4 měsíců.

Sumatrans na 30 litrech jsou trochu stísněné.
2015-04-27 27/04/2015 23:00:02
#2085425
1727 1811
Dmitrov
17 dne

Čekal jsem, že odpoví někdo, kdo má rozsáhlé zkušenosti s udržováním Sumatranů, ale protože mlčí, zkusím to.
Podle mého názoru ta ryba není vůbec pro vaše akvárium: 30 litrů je pro Sumatrany málo – ryba je aktivní, ráda se prohání po břehu, pro ni je 30 litrů trestná buňka.
Ostny potřebují houštiny živých rostlin. (nezveřejnil jsi fotku akvária)
Ryba se hejnuje – chována ve skupinách minimálně 6-8 jedinců, pokud není chována v hejnu, může být neustále ve stresu a v důsledku tohoto projevu agrese vůči rybím/jiným rybám.
Pokud máte puberťáky, nenechte se zmást jejich malou velikostí – dorůstají poměrně velkých rozměrů, kolem 5 cm. Rozhodně se nevyplatí přidávat množství Sumatranu k vašim 30 l.
Z neznalosti jsem do 60l nejprve zavedl i 12 Sumatrans + 6 ohnivých. Teď koukám na těch 8 zbývajících Sumatriků ve 180l. sklenice a nechápu, jak se vůbec vejdou do 60 litrů.

Obecně se nezlobte, ale doporučoval bych rybičky vyměňovat, dokud si na ně dítě nezvykne – bude to pro dítě větší stres, pokud začnou umírat na nevhodné podmínky.
Abych byl upřímný, doporučil bych 30l pro dítě získat gupii – velmi krásnou, jasnou rybu, aktivní – pro dítě je zajímavé sledovat, protože konstantní „double-fuck“, na rozdíl od klidných ryb, které visí dlouhou dobu v jedné poloze. A obsahově celkem nenáročné.

2015-04-27 27/04/2015 23:02:42
#2085427

AxelV,moc děkuji za odpověď. Rád bych si také nechal poradit od profesionálních chovatelů sumatrikanů. Zkusím podat trochu více informací o našem akváriu, snad bude situace jasnější. Fotky určitě zveřejníme, ale zatím ve zkratce: obdélníkové akvárium D40-Ш21-В30. K dispozici je ohřívač a filtr s „bulbulátorem“, půda je přírodní (moje dcera si vybrala jasně růžovou barvu, zředila ji oranžovou a položila několik tmavě modrých velkých kamenů), podél zadní stěny jsou řasy (jeden typ z ostřice, druhé podobné smrku), je tu i malý zádrhel s průchody a malinká figurka želvy (můj vrtoch))). Jsme dost vytížení lidé, akvárium čistíme a vodu měníme jednou týdně, proto jsme zvolili umělé řasy. V práci chovám ostny více než dva roky, takže výběr ostnů má smysl, jsou jednoznačně zajímavější). Vlastně kvůli těmto hloupým idiotům se akvárium ukázalo být tak malé. V práci, ve 30 litrech, 4 gupie dobře žijí a úspěšně se rozmnožují, což mě těší a povzbuzuje mé kolegy k lásce k akvarijním rybám. Nechápejte mě špatně, ale stav mých mazlíčků mě velmi znepokojuje. Nehodláme je nikým nahrazovat. Žijí s námi poměrně dlouho a tento konkrétní Sumatrian (jmenuje se Seryoga)) nikdy takové chování neměl. Na samém začátku života u nás, po okousání ploutví skaláry, zůstali sami (jsou bláznivé neonky vůbec považovány za ryby?))), skaláry dostaly nový domov. Pak kluci žili pokojně měsíc, pokud se to dá nazvat hrám Babrusů. Ale minulý týden začaly v akváriu neustálé boje. Jsme připraveni toto akvárium vyměnit za větší, ale momentálně to nemůžeme udělat – jedeme na dovolenou. Zajímalo by mě, jak dlouho mohou moji darebáci přežít v malém měřítku? Přežijí pár týdnů, nebo musíme okamžitě zasáhnout? Ryby jsou v průměru 3-4 cm dlouhé. Dobře jedí a hrají. Ani Seryoga dnes není tak červená.

ČTĚTE VÍCE
Kde roste Vallisneria?

2015-04-28 28/04/2015 17:58:55
#2085617

děkuji moc za odpověď. Rád bych si také nechal poradit od profesionálních chovatelů sumatrikanů. Zkusím podat trochu více informací o našem akváriu, snad bude situace jasnější. Fotky určitě zveřejníme, ale zatím ve zkratce: obdélníkové akvárium D40-Ш21-В30. K dispozici je ohřívač a filtr s „bulbulátorem“, půda je přírodní (moje dcera si vybrala jasně růžovou barvu, zředila ji oranžovou a položila několik tmavě modrých velkých kamenů), podél zadní stěny jsou řasy (jeden typ z ostřice, druhé podobné smrku), je tu i malý zádrhel s průchody a malinká figurka želvy (můj vrtoch))). Jsme dost vytížení lidé, akvárium čistíme a vodu měníme jednou týdně, proto jsme zvolili umělé řasy. V práci chovám ostny více než dva roky, takže výběr ostnů má smysl, jsou jednoznačně zajímavější). Vlastně kvůli těmto hloupým idiotům se akvárium ukázalo být tak malé. V práci, ve 30 litrech, 4 gupie dobře žijí a úspěšně se rozmnožují, což mě těší a povzbuzuje mé kolegy k lásce k akvarijním rybám. Nechápejte mě špatně, ale stav mých mazlíčků mě velmi znepokojuje. Nehodláme je nikým nahrazovat. Žijí s námi poměrně dlouho a tento konkrétní Sumatrian (jmenuje se Seryoga)) nikdy takové chování neměl. Na samém začátku života u nás, po okousání ploutví skaláry, zůstali sami (jsou bláznivé neonky vůbec považovány za ryby?))), skaláry dostaly nový domov. Pak kluci žili pokojně měsíc, pokud se to dá nazvat hrám Babrusů. Ale minulý týden začaly v akváriu neustálé boje. Jsme připraveni toto akvárium vyměnit za větší, ale momentálně to nemůžeme udělat – jedeme na dovolenou. Zajímalo by mě, jak dlouho mohou moji darebáci přežít v malém měřítku? Přežijí pár týdnů, nebo musíme okamžitě zasáhnout? Ryby jsou v průměru 3-4 cm dlouhé. Dobře jedí a hrají. Ani Seryoga dnes není tak červená.

2015-04-28 28/04/2015 17:59:42
#2085618

Normální, kandidát na poradce

1320 801
Moskva
6 let

Vaše podmínky jsou pro ostny nevhodné.
Prostor, jak vám bylo řečeno, je kriticky malý. Pro aktivní, pohybující se ryby je život v takové sklenici mučením. A nemůžu si pomoct, abych řekl o skalárách, i když je to minulost – proč jste je vůbec vzali? Rostou jako na dlani, ve 30 litrech nemají vůbec co dělat.
Ozuby vyžadují husté houštiny živých rostlin, vytvářející úkryt a tlumící světlo, spíše než „umělé řasy“. Obecně platí, že plast nemá v akváriu místo. Neexistuje žádný užitek, ale může být škoda. Existuje mnoho nenáročných rostlin – například hygrofily (je jich mnoho různých), nayas, hornwort, heteranthera aculifolia, středně velké echinodorus a kryptokoryny, hemianthus micranthemoides, vallisneria. To vše lze snadno najít a snadno udržovat a přínos pro ryby bude neocenitelný. A čistě esteticky vypadá akvárium s živou trávou mnohonásobně lépe než to s plastem.
Primer potřebuje přirozené neutrální tóny, středně velké a ne příliš světlé. Dobře se hodí béžový nebo šedavý křemen s frakcí 2-4 mm. Jasně růžová a oranžová půda NEMŮŽE BÝT přirozená – je to nějaký malovaný špinavý trik a máte štěstí, že to rybám vůbec neublížilo. Měli byste si vybrat materiály, abyste vytvořili prostředí vhodné pro život ryb, ne pro dítě, které chce jen něco světlejšího. Ryby jsou živí tvorové, kteří potřebují pohodlné podmínky a světlé barvy půdy pro ně minimálně vytvářejí neustálý stres.
A nejsou potřeba ani žádné želvy. Umístěte rybám pěkné rozvětvené naplavené dřevo a pro krásu umístěte želvu na víko akvária.
Už ti bylo řečeno o smečce. Čím větší hejno, tím klidnější se ostny chovají a cítí se lépe. V ideálním případě byste si jich měli ponechat alespoň tucet.

ČTĚTE VÍCE
Jak rodí pýřitá ryba?

Nejsem chovatel ostnů, ale věřte, že chovatelé vám řeknou to samé.

Ano, ryby ti stejně pár týdnů vydrží, ale pak si urychleně kup velké akvárium (alespoň 100 litrů a pokud možno lépe víc), normální půdu, sežeň rostliny (je lepší hledat na fóru – budou být levnější a kvalitnější) a zajistit normální bydlení pro vaše ostny. Až se akvárium rozjede, získáte dalších šest kusů – a bude jim dobře a bude se vám na to příjemně koukat.
A určitě si přečtěte o založení akvária, aby vám nic nechybělo a vše dělali správně.

2015-04-28 28/04/2015 18:37:17
#2085629
1727 1811
Dmitrov
17 dne

Katrinka1806
. Žijí u nás už docela dlouho.

-Jak dávno? (abychom pochopili stáří ryb i dobu jejich uvěznění ve 30 litrech s plastovými rostlinami, jasně růžovou půdou a tmavě modrými kameny).

Vzhledem k tomu, že se „jmenuje Seryoga“, znamená to, že přemlouvat ho, aby vyměnil rybu, je již zbytečné.

Ochota vyměnit akvárium za větší je pozitivní, ale aby se ryby měly dobře, jak již bylo řečeno, budete muset vyměnit i půdu a plastové rostliny za něco živého a nenáročného. dodržování podmínek (myslím, že s údržbou jednou týdně si můžete dovolit živé rostliny pro sebe)

Zda přežijí ještě pár týdnů, to ví asi jen ryby bůh – otázka není jen v malém objemu/nevhodných podmínkách, ale i v jejich současném stavu, v kvalitě vody, kterou teď máte akvárium. A také, kdo a jak se bude o zavařovačku o prázdninách starat (tedy krmit ryby).

Na jednu stranu, pokud už žili docela dlouho, s největší pravděpodobností budou žít ještě dva týdny, na druhou stranu.

V žádném případě byste rozhodně neměli zakládat nové akvárium pár týdnů před odjezdem, musíte k tomuto problému přistupovat klidně a promyšleně.

Nedávno jsem viděl příšerný obrázek dvou skalárů, kterým byly okousány ploutve téměř až ke kořenům. Ptal jsem se majitele akvária, kdo to dělal, odpověděl, že je to sumaterský barb.

Hejno ostnů o 8 jedincích s ním žije asi dva roky. Nedávno si pořídil dvě dospělé skaláry, které ale zřejmě nové sousedy nepřijaly. Kamarád ale tvrdí, že ostny nejsou vůbec agresivní. Je to jen hra s rybami. A teď si říkám, mám také skaláry a zdálo se mi o sumaterských ostnech.

ČTĚTE VÍCE
Jaký druh květiny je crinum?

Teď si to asi nekoupím. Známý říká, že jsou normální, nejsou agresivní, to jsou ti, na které narazil, kdo se s něčím podobným setkal, řekněte, jestli to risknout nebo ne?

  • Všechna témata → Akvarijní ryby → Kapr

Максимыч

Autor: Maksimych

  • Smrt ryb od restartu!18. září 2011 v 08:10 hodin
  • Co je to za řasu?17. února 2011 v 08:40
  • Životnost ryb.06. února 2011 v 07:52
  • Jak chovat živou potravu pro potěr dafnie.03. února 2011 v 06:08
  • Akvárium papoušků zvědavost01. února 2011 v 08:22

Komentáře uživatelů

Chcete něco dodat? Váš názor bude pro mnohé zajímavý.

Zobrazit nahoře:
starý nový
Zobrazit na stránce:
5 10 15 Vše

Аватар пользователя Александра

04. února 2011 v 23:53

Narazil jsem, a ryby byly ubity k smrti, okousané ploutve – dokonce i maličkosti. Mám Sumatrany rád, ale nechávám je odděleně.

napsat odpověď

08. února 2011 v 03:35

Při správném krmení se vašim skalárům nic nestane.
Oba moji přátelé i já máme skaláry, kteří žijí se Sumatrany mnoho let. Hlavní podmínkou je hejno sumaterů alespoň 10 kusů a aby rostly společně se skaláry, nebo se alespoň v akváriu objevily nejdříve skaláry a po nich přicházeli ostny. Jako ve vašem případě.
Pokud je přidáte do již žijících ostnů, mohou je žvýkat. Koneckonců sami sebe vnímají jako majitele akvária. A proto vyzkouší nováčky „na zuby“, bez ohledu na velikost.

napsat odpověď

Аватар пользователя Наталья

09. února 2011 v 10:25

Naprosto nesouhlasím s Denisem – měl jsem skaláry několik let, pak mi dali dva ostny – takže mi skaláry zabili. Nyní je chovám odděleně.

napsat odpověď

15. května 2011 v 09:59 hodin
Jak dlouho žijí ostny sumaterské?
napsat odpověď

napsat odpověď

Аватар пользователя Ирина

09. února 2011 v 14:51

Skalárům, které žijí se mnou, jsem přidal malé sumaterské ostny. Ozuby už vyrostly, ale nikoho neobtěžují. Naprosto souhlasím s Denisem a myslím, že bys to měl risknout, ale ber ostny co nejmladší.

napsat odpověď

09. února 2011 v 16:07

Stojí to za to riskovat, protože můj dobrý přítel má ve stejném akváriu sumaterské ostny a skaláry. Věk skaláry je mladší. Ale ostny se k přezdívce nechovaly agresivně. Ale také nemohu než souhlasit s Denisem.

ČTĚTE VÍCE
Jaké jsou nejdražší mořské plody?

napsat odpověď

Аватар пользователя Максим

09. února 2011 v 19:44

Četl jsem komentáře a jsem překvapen. Kolik Sumatranů se mnou žije, pokud někoho pronásledují, jsou to jen jeden druhého. Tlamy jsou neustále červené, ryby jsou velmi aktivní. Terneti a zebřici plavou poblíž, nevěnují jim nulovou pozornost.

napsat odpověď

09. února 2011 v 20:43

Můj přítel měl následující situaci. V akváriu měl dvě skaláry a rozhodl se koupit ostny, protože je měl moc rád. Koupil 5 ostnů z měsíčků. Skaláry neměly své nové sousedy rády a neustále je obtěžovali, dokonce museli dávat jídlo do samostatného koutku. Čas plynul a ostny začaly skaláry okusovat a situace se změnila. Až do jedné krásné chvíle jedna skalár vyskočila z akvária a druhá byla druhý den zabita. V čem byl tedy problém?

napsat odpověď

12. února 2011 v 11:32

Samotný ostnatý sumaterský je dravá a hejnová ryba.
A porazí toho, kdo je jasnější a krásnější než oni, a pak všechny ostatní.
Ryby Barbus jsou krásné, bezpochyby.
Ale tady se vybírá.
Pokud je kbelík malý, pak jsou tam buď samotné ostny, nebo bez nich.

napsat odpověď

13. února 2011 v 23:46

Ostny jsou nejroztomilejší ryby, i když jsou to dravci, dobře se snášejí se všemi rybami, které nejsou příliš malé a pomalé, skaláry jsou agresivní, pouze pokud touží po tření, a ostny rozhodně nesežerou skaláry (pokud nemají zahalené ocasy ). Mluvíte však o odrůdách (možná „cejnovité“ ostny dlouhé 15 cm).

napsat odpověď

18. února 2011 v 09:35

Ale nesouhlasím, neriskujte zdraví svých mazlíčků. Kupte si samostatné akvárium pro ostny. Samčí ostny jsou velmi agresivní a často se rvou, i když je nepravděpodobné, že by byli schopni sežrat skaláry, ale rozhodně je štípnou!

napsat odpověď

Аватар пользователя Татьяна

01. března 2011 v 21:56

Moje ostny žily v akváriu s jinými rybami, ale ukázalo se, že jsou velmi agresivní. Nejprve vyhubili všechny samce gupek, poškrábali jim nejen ocas a ploutve, ale i břicho ((a pak ohlodali ploutve zebřičkám. Je tedy lepší je chovat v samostatném akváriu.

napsat odpověď

Аватар пользователя Нелли

02. března 2011 v 18:38

Známá situace. Nechala si jeden osten se zlatou rybkou, neustále jí okusovala ploutve a vrhala se na ně. Musel jsem odejít. Nejprve jsem si myslel, že ostny přitahují velké ploutve zlatých, ale později, když jsem je zkusil osázet zebřičkami a trny, bylo vše při starém.
Pouze sumci se chovali agresivněji)

ČTĚTE VÍCE
Jaký druh ryby je Piraruku?

napsat odpověď

Аватар пользователя Татьяна

05. března 2011 v 12:54

Postiženy byly i moje ryby, většinou gupky. Jejich ploutve se okousaly a roztrhaly. Nejdřív jsem si myslela, že je to nějaká nemoc, pak jsem se podívala a ukázalo se, že to byly ostny. Guppy se nepodařilo uložit(((

napsat odpověď

Аватар пользователя Дмитрий

06. března 2011 v 21:33

Ozuby jsou hejnové ryby s přísnou hierarchií v hejnu, podřízené jednomu vůdci. Pokud chováte hejno alespoň deseti ostnů v prostorném akváriu, pak se hejno tvoří rychle a všichni v hejnu se cítí přirozeně, ke střetům dochází pouze mezi sebou, jen pomalé ryby a zahalené formy si mohou okusovat ploutve. A pokud v malém akváriu chováte méně než 10 rybiček, tak se z nich nevytvoří hejno a každá se stává agresivní nejen vůči vlastní rybě, ale i vůči ostatním rybám v akváriu.
Od samého začátku jsem měl ostny v každém akváriu, ploutve kousli jen jednou a pak do vlastní samice. Kromě nich žijí platie, mečouni, molly, nezletilí, černé a modré neonky, zebřičky (běžné i zahalené), trny zahalené, kardinálové a siamské řasy.
Agresivního chování si všímám jen mezi samci a to pak jen hravě.
Stačí jim vytvořit přirozené podmínky.